Thursday, April 9, 2015

blog bersarang.. sobs..

Assalamualaikum..
Lama sangat dah aku tak jengukkan blog ni.. last post July 2013?? pengsan
hmmm... entah la.. banyak sebenarnya yang nak diluah, yang nak dikongsi..
tapi tak terluah dengan kata-kata.. even dengan kawan-kawan rapat pun aku tak berapa nak cerita..
bukan tak nak kongsi, tapi aku rasa masalah diorang lagi besar kot dari masalah aku.


Alhamdulillah. aku dah pun selamat disatukan dengan si dia yang aku kenal dari 2008 pada 24 Oktober 2014. dan harini cukup aku 23 minggu hamil.. lagi 17 minggu lagi untuk diharungi.. risau jugak sebenarnya, bersedia ke aku nak jadi mak ni? cukup ke pendapatan kami suami isteri nak tambah sorang lagi tanggungan? tapi aku yakin. yakin akan rezeki yang akan Allah beri (insyaAllah).. ada alasan untuk aku lebih berusaha lagi lepas ni, ada alasan untuk aku dan suami untuk lebih rajin lepas ni. semuanya bergantung pada diri sendiri kan? syukur sangat selama mengandung ni memang tak ada langsung alahan atau morning sickness. tak rasa macam mengandung pun kadang-kadang. cuma bila dah masuk 2nd trimester ni je emosi tunggang terbalik sikit tambah-tambah lepas dapat tau berita yang tak best dari kampung.


tahun ni  family aku dapat tahu mama tak sihat. sekarang mama dalam rawatan radioterapi. pertengahan bulan Mei ni mama nak kena buat radioiodin pulak. sebab tu apa jadi pun aku kena balik jugak awal bulan depan, sebelum mama start buat radioiodin. kenapa? sebab pesakit yang mendapatkan rawatan radioiodin tak boleh ada perhubungan secara langsung semasa rawatan & seminggu selepas rawatan dengan manusia lain. even doktor & nurse yang merawat pun kena pakai sut khas kalau nak approach diorang. untuk perempuan mengandung, kanak-kanak lagi lah tak digalakkan dekat, takut radioaktif tu memberi kesan pada tumbesaran diorang. mulanya mama tak bagi aku balik mei, sebab sepatutnya rawatan mama mula pertengahan april. mama suruh aku balik masa nak bersalin nanti je, SubhanAllah. lambat lagi. aku tak mampu tunggu lama tu. masa mama bagitahu tarikh rawatan dah ubah ke pertengahan mei, lega rasa. serius lega.

rasanya tu je kot buat masa ni. ada kerja yang kena diselesaikan.
lepas tu nak study sikit. esok final exam paper statistik.
doakan aku boleh menjawab ye esok. bye~



No comments :

Post a Comment

CommenT Here guys~~

~Tabung FurKids~