Wednesday, January 23, 2013

TSU-NAMI & aku yang didera...

assalamualaikum kawan²..
tahu kah anda maksud asal perkataan tsunami?
dalam bahasa jepun, TSU bermaksud besar dan NAMI bermaksud ombak..
jadinya TSUNAMI ialah ombak besar.
teringat kejadian tsunami yg berlaku dulu..
al Fatihah buat semua yang telah pergi kepada Nya....

hmmm.. kenapa aku cerita pasal tsunami pulak eh tiba²?
sebab rumah aku bagai dilanda tsunami kecil...
walaupun kecil, tapi pengaruhnya besarrrrrr...
pening kepala jadinya..
nak tengok TSUNAMI kat rumah aku?



kenapa aku bagi nama tsunami?
sebab budak ni umpama OMBAK BESAR!
huhuhuhu...
jumpa dekat bawah rumah lama, kecik tapi lincah.
mula² ingat nak biarkan je dulu, nanti ada adoption drive dengan SCRATCH baru nak bawak..
lepas tu ade pakcik rumah bawah tu keluar, tegur jangan bagi die makan kat situ sebab budak tu berak kat tempat letak kasut die.
muka die takyah cakap la, nampak sangat tak suka nya...
lepas tu, orang tu masuk rumah, si budak kecik ni boleh ikut kaki pakcik tu.
aku fikir² balik, kalau orang tu menyampah, die sepak plak budak tu nanti..
issshhh.. terus la aku angkut bawak naik rumah..
kalau da besar, aku memang tinggal je. tapi sebab die kecik lagi. 


mula² sampai.. memang la comel sangat!
semua kucing kat rumah die sembur!
kemain garang.. hehe
lepas tu mula lah tragedi yang tak diduga...
AKU KENA DERA!
waaaaaaa....
budak ni kuat menggigit weh.. kalau gigit manja² tak pe..
ini sesungguh- sungguhnyaa...
tengah syok² duduk tengok TV, tiba² die datang gigit tangan, betis, kaki, lengan...
adooiiiiiii.......
tambah² pulak, masa ni die belum serasi dengan abang² & akak die tu..
memang la aku je yang jadi mangsanyaa.. 
ada satu masa je die tenang...
masa die tengah....... 


TIDO!
masa ni je la nampak die tenang.. 
masa lain macam OMBAK BESAR!
sebab tu la nama die aku letak TSU-NAMI..
tapi panggil NAMI je.


ni dengan kawan baru kat rumah baru..
aku dah tak larat jadi chewing gum die da. kadang² bangun tido je mesti ade bekas cakar baru..
tau² pedih je masa mandi..
memang keje budak ni la..
nanti aku cerita lagi pasal die ye...
tungguuuuu..
(T_T)
wassalam....

~Tabung FurKids~