Tuesday, January 8, 2013

dah sampai masa kecik...

assalamualaikum...
hah.. kecik selesai ape?
hehehe.. untuk pengetahuan semua kecik baru je nak cecah 6 bulan, tp die da miang...
dah mula menggatal.. mengiau-ngiau.. pening kepala amie die ni.. adooiii...
nak tau sape yang die paling berkenan?



hahahaha... ye.. kecik berkenan sangat dengan bobo..
si bobo ni buat muka tak paham. apehal la si kecik ni mengeliat depan die, meroyan semua.. hahaha
gelak tu gelak la jugak, tapi pelik aku. kenapa cepat sangat kecik ni miang. 
kesian tengok die meroyan ke hulu ke hilir ikut bobo. 
tp sabtu lepas aku da pun selesai kembirikan kecik.. alhamdulillah..
dengan bantuan SCRATCH f.k.a KTAJ. thank u so much!!
nak tengok kecik lepas operate?


ni gambar sehari selepas surgery.. kecik je diorang operate.. 
nampak tak nampak je kan? :)
ni pertama kali aku hantar neuter kucing betina, nebes jugak pada mula nya.
tapi alhamdulillah.. semua ok.. lega rasanya. 
kalau ikutkan pesan kawan2, kena kurung kucing betina yang baru lepas kembiri sekurang- kurang nya seminggu..


tapi aku memang tak sampai hati nak letak budak ni dalam cage. nanti sibuk korek- korek nak keluar.
jadi nya aku biarkan je die buat hal die.. harap- harap die ok je.
hari kedua, luka surgery da makin bercantum. die da mula nak menikus. -_-"
haiihh budak ini.. si merlin plak dok ajak die main..


pastu boleh pulak bergomol dua2 ekor ni. sabar je la aku..
kite yang seriau terkoyak balik luka die tu nanti!
kalau aku nampak die main macam ni, memang aku leraikan la. sebab si kecik ni baru sgt kena operate kan. 
risau plak nnt jadi teruk luka nya... yang luar tu xpe lagi, yang dalaman tu yang aku risau.
harapnya baik- baik aje la ye sayang amie ni..


da besar da si kecik yang dulu nya besar tapak tangan je..
naik lrt sama2 amie, dok dalam laci kat meja opis amie.. heee...
kejap je rasa! da setengah tahun kecik dok dengan amie..
da besar ni jangan nakal- nakal lagi ye.. 


tak habis- habis dengan tedi die tu!
ikut ko lah kecik, asal ko sihat & happy...
wassalam... 


~Tabung FurKids~