Tuesday, January 31, 2012

kesibukan & kerinduan!

Assalamualaikum...
hai kawan2.. lame sangat dah aku mendiamkan diri kan.. 
sibuk sikit.. sejak kes PETKNODE, KTAJ atau nama barunya SCRATCH dapat jemputan untuk hadir ke banyak Fund Raising Event. Alhamdulillah.. rezeki agak nya..

haaa... tengok2... semua ceria je...
tapi apa kena mengena dengan aku plak kan? hahaha... aku menjadi salah seorang volunteer diorang, ke sana sini tolong jaga booth..
seronok sangat tau! kita boleh jumpa dengan kawan2 yang sama minat dengan kita. walaupun baru pertama kali jumpa, banyak sangat benda yang boleh di bawa bersembang...... semua sporting & happening!

lagi satu, aku dah pindah rumah yang dekat sikit dengan tempat keje..
yeayyyy~~ xperlu lagi nak terpacak tunggu bas pukul 6 pagi lagi....
tapi ade jugak yang sedih... susah lah nak jumpa dengan pinky lagi....
tapi siapa PINKY???



ni PINKY.. comel kan? belakang tu anak die..
pinky anjing liar yang melepak dekat bawah area rumah lama, tapi teramatlah manja & jinak. ada pekerja bakery dekat rumah tu yang rajin melayan & bagi makan pinky. sebab tu pinky manja agaknya. seronok tengok gelagat pinky anak beranak. ya Allah.. rindunya dekat kau pinky.... T_T
aku xboleh lupa masa aku bagitau kau aku nak pindah, kau macam faham je pinky. kau terus duduk, xnak makan nasi + telur yang selalu aku bagi kat kau. 
ni gambar pinky lepas aku bagitau yang aku nak pindah...
aku nampak mata kau berair.. Subhanallah.. binatang pun tau perasaan sedih. menitis air mata aku. xtertahan lagi. aku duduk dengan pinky lama sikit malam tu. aku janji aku akan datang jenguk kalau ada kelapangan. aku xrisau nak tinggal pinky sebab aku tau ramai lagi yang menjaga makan minum pinky dekat sini.. 
pekerja bakery pun bagi makan, warga nigeria yang duduk area situ pun ada bagi makan, auntie cina yang selalu naik bas dengan aku pun kadang2 bawak lebihan makanan semalam bagi pada diorang anak beranak, cuma aku sedih nak berjauhan dengan kau la pinky ..
xde lagi yang teman aku pagi2 jalan ke hentian bas.. xde lagi yang menyambut aku balik keje.. xde lagi yang nak berlari datang walau aku xpanggil (nak harap BOBO, KID & MERLIN? HAMPEH.. hehe) 
tapi xpe pinky, Allah tu sentiasa ada untuk menjaga kau kan? :')
nanti aku datang jumpa kau lagi yea pinky..
aku JANJI!!!!
:)



~Tabung FurKids~