Thursday, July 28, 2011

RM400 @ penjara 7 hari vs nyawa binatang xberdosa..

assalamualaikum..

semua mesti tgk berita kan & baca paper kan?
aku takkan post video tu kt blog aku. xsampai hati..

aku tak berani nak tekan PLAY pun. hati aku terlalu rapuh.
kesian nya ya Allah.. mereka xberdosa! jadi mangsa manusia pendek akal macam tu.
tau ape alasan yang diberikan pengkid sialan tu atas tindakan die?
TERTEKAN SEBAB MASALAH KELUARGA.
what a stupid idiotic excuse Chow Xiao Wei!!!!
ok lepas ni kawan2, kalau anda tertekan, sila lah cari pengkid ni & pukul die..
huh! 
walaupun benda ni dah lama jadi, tapi susah sangat nak terima kenyataan yang dia cuma didenda 
RM400 @ 7 HARI PENJARA. 
ITU JE???!!
come on lah Malaysia.. hurm..

tp siapalah kita kan untuk nak pertikai ape yang mahkamah dah tetapkan..
tp sangat2 berharap & berdoa xde lagi kes2 macam ni jadi. 
kesianlah binatang2 tu.. diorang pon nak hidup macam kita..

ingat! kat muka bumi ni kita KHALIFAH! kita sepatutnya memikirkan yang terbaik untuk menjaga & memelihara muka bumi serta makhluk2 Nya yang lain.. 
apa saja yang ingin dilakukan, duduk & fikirlah sehabisnya.. 
apa kesan tindakan kita pada diri sendiri mahupun makhluk lain..
wallahualam...

p/s>> Ya Allah.. KAU lindungilah makhluk Mu yang lemah & kecil ini sebagaimana KAU melindungi mereka2 yang selalu beriman kepada Mu.. sesungguhnya mereka tidak pernah berdosa & tidak pernah kotor seperti kami manusia. Hanya pada Mu ku memohon pertolongan. aku akan membantu selagi aku mampu, selebihnya aku berserah sepenuhnya kepada Mu.. 
Amin...

3 comments :

  1. amin...amin...mmg x adil stakat 4oo sebelah mata dia boleh bayar..hhmm..

    ReplyDelete
  2. sekurang2 nya bagi la dia buat keje amal dekat mana2 animal shelter selama setahun.. bg timbul rsa sayang & kasih pada binatang tu

    ReplyDelete

CommenT Here guys~~

~Tabung FurKids~