Monday, February 7, 2011

MIMI yang GANAS!

assalamualaikum..

setelah bercuti selama 4 hari berturut- turut, hari ni 7hb februari 2011 mula kembali bertugas seperti biasa..
walaupun pagi tadi berat sangat nak bangun. haissyyhh~~

ok, berbalik pada tajuk.. 
MIMI! 
yup! MIMI!
awek ni memang tersangat la cun..
cantik sgt, sejuk mata memandang, mata tajam, hidung terletak, jalan sopan (macam model lagi)..
tapi sayang seribu kali sayang.... GANAS!!!
ye.. dia sangat GANAS.. huhu
sebab dia lah muka saya berlubang 6 termasuk satu kt bahagian dalam bibir saya..
meleleh juga lah airmata ni. sakittt ~(T_T)~ huhuuhu
nak tengok awek yang menyebabkan aku terluka ni?
ini dia gerangannya......
MIMI ni sebenarnya kucing milik jiran makcik aku.

tapi disebabkan jiran makcik aku ni dah ada seekor kucing baru, si MIMI ni macam membawa diri lah..
balik rumah kadang-kadang je. lama- lama jadi macam kucing liar.
bila kita dekat dengan dia, dia lari. susah sangat nak dekat dengan dia.
kalau dalam jarak 3-5 kaki dengan dia, dia dah jauhkan diri..
selalu juga aku bagi makan si MIMI ni, sampai dia pun dah kenal aku..
bila nampak aku balik, dia mesti ikut sampai pagar. tapi tak kan pernah dapat dekat dengan dia.
satu hari ni, saja aku cuba nak pegang dia. 
perlahan- lahan aku rapat dengan dia masa dia tengah makan, dia mengundur..
aku ambil kibbles letak atas tangan dan sua dekat dia.
sampai merangkak-rangkak la aku dekat porch depan rumah tu. hahaha
dan usaha aku berhasil. dia datang cium-cium tangan aku..
aku cuba usap- usap kepala dia dan akhirnya............
video
nampak tak berapa punya manja si MIMI lepas di jinakkan.. hehe

masa ni baru 1st time dapat pegang MIMI..
manja yang amat.. mungkin dia rindu dibelai- belai macam dulu kot..
 bila dah manja, satu hal pulak..
bila aku masuk rumah, mengiau macam kucing hilang anak!!
adoii.. bising satu rumah..
kalau aku tinggal di rumah sendiri, aku biarkan je kau masuk MIMI..
masalahnya aku menumpang rumah orang, takkan nak buat sesuka hati..
lagipun, makcik aku ada penyakit asthma yang teruk..
kesian dia nanti kalau ada bulu mimi yang melekat- lekat pada perabot..

bising- bising.. bila aku keluar, diam pulak..
tengok lah mulut tu, mengomel je..  
ni die buat muka garang.

~Tabung FurKids~